مهاجرت از وردپرس به هوگو

از ابتدای کار با وردپرس به مشکلی که برخوردم، پیچیدگی ایجاد پست و لزوم آنلاین بودن و استفاده از پنل وردپرس برای رفع مشکلات وبلاگم بود. لذا همواره به دنبال راه هایی برای ساده کردن این فرایند بودم.

پیشتر با مفهوم نرم افزارهای متن باز آشنا بودم. اما اخیرا بیشتر درگیر این مفهوم شدم و با هوگو آشنا شدم.

مشکلات وردپرسی

۱. داینامیک بودن وردپرس :

با توجه به ساختار داینامیک وردپرس، با هربار صدا زدن هر عنصری از سایت توسط کاربر، آن عنصر از دیتا بیس پی اچ پی وردپرس فراخوان میشود و در فرایندی به کاربر نمایش داده می شود.

لذا برای وبلاگهای ساده شخصی، وردپرس یعنی استفاده زیاد از منابع. استفاده زیاد از منابع یعنی مصرف برق بیشتر و در نهایت آسیب به محیط زیست.

این درحالی است که روشهای استاتیک برای ارائه مطالب وجود دارد که می توانند توسط افراد مورد استفاده قرار گیرند. روش های که من میشناسم jeykel و hugo و احتمالا مهمترین ابزار HTML اگر حوصله کد زدن داشته باشید.

۲. آنلاین بودن برای نوشتن:

نوشتن در پلتفرم وردپرس نیازمند آنلاین بودن است. هرچند می توان محتوا را در قالب های دیگر نوشت و در هایت برای ویرایش نهایی به وردپرس منتقل کرد. اما خود این کار برای من سردرد بود.

۳. نیازمند خرید سرور:

از مهمترین نکات استفاده از وردپرس نیازمندی آن به خرید هاست از شرکت های ارائه دهنده است. که با توجه به حجم استفاده شخصی برای تولید محتوا، حداقل برای من مقرون به صرفه نبود.

۴. لذت یادگیری:

در نهایت یکی از مهمترین دلایل این مهاجرت برای من امتحان کردن روشها و تکنولوژی های جدید است. این تغییر باعث شد با دانشی آشنا بشوم که پیش از آن آگاهی از حضورش نداشتم.