مشخصات نرم افزار موبایل

سیستم عاملاندروید
دسته بندیبهره وری – productivity
شماره نسخهbeta 1.7.3
عداد نصب+50,000
تعداد نظرها448
امتیاز نظر دهندگان4.7
نحوه پرداخترایگان

معرفی اجمالی

orgzly نرم افزاری است زیرمجموعه نرم افزارهای افزایش بهره وری و مدیریت کارها و زمان. این ابزار با توجه به قابلیت ارائه یک بستر یکپارچه، مناسب است برای یادداشت برداری و مدیریت کارها  چه در سطح کارهای روزانه و چه در سطح مدیریت و برنامه ریزی کارهای سازمانی .

از آنجایی که این ابزار تنها به عنوان واسطی ترجمه کننده تعاریف org-mode روی اندروید است به هیچ عنوان اطلاعات را درون خود ابزار ذخیره نمی کند و شما مانند یک فایل متنی ساده همیشه می توانید به فایل های خود روی بستر دراپ باکس دسترسی داشته باشید.

معرفی نرم افزار

شروع به کار

بعد از نصب نرم افزار اولین صفحه ی دفترچه های یادداشت، اولین صفحه ای است که مشاهده می کنید. خیلی ساده و تمیز بدون هیچگونه عنصر اضافی دفترچه های یادداشت خود را در این صفحه مشاهده و ایجاد می کنید

notebooks page orgzly

ورود به دفترچه یادداشت

ابزارهایی مانند orgzly اصطلاحا outliner خوانده می شوند.به این معنی که شما در سطوح بی نهایت می توانید بولت تعریف کنید و ترتیبی دهید که هر تعداد بی نهایت بولت زیر مجموعه بولت بالاتر خود قرار گیرد.

این شکل از یادداشت برداری کمک می کند تا شما فعالیت ها و پروژه ها رو به بینهایت زیر مجموعه مجزا تقسیم کنید و به این ترتیب بتوانید سازماندهی خوبی روی فعالیت ها و پروژه های بزرگ داشته باشید.

معمولا تا جایی که من بررسی کرده ام اکثر ابزارهای مناسب برای این کار مانند workflowy و outliner این خدمت را ارائه می دهند اما با توجه به برنامه درآمدزایی که خود این شرکت ها باید داشته باشند معمولا کاربر را با محدودیت هایی مواجه می کنند تا کاربر پس از مدتی مجبور به خرید اشتراک های ماهیانه برنامه شود.

پس از این توضیح کوتاه شما در دفترچه یادداشت خود کلیه یادداشت ها، سرفصل ها و مواردی که نیاز به مستندسازی دارد را ایجاد می کنید

notebook orgzly
notebook orgzly

هر سرفصلی که ایجاد می کنید فارغ از سطح تعریف سرفصل ویژگی هایی دارد که بسیار جالب توجه است

scheduled timeبرنامه ریزی کار
deadline timeمهلت پایانی
stateوضعیت که می تواند از سوی کاربر تعریف شود
priorityاهمیت
tagبرچست
note contentمحتوا یا جزئیات

اگر ویژگی های اهمیت و وضعیت‌ را در کنار هم تعریف کنید می توانید به روش آیزنهاور (اگر با این روش آشنایی ندارید پیشنهاد می کنم حتما این لینک که ۷ دقیقه زمان می برد را بخوانید )کارها را مدیریت کنید و از کنار هم قراردادن این ابزارها لذت ببرید.

note details orgzly
note details orgzly

منوی ناوبری

امکانات

  • جستجو – که قابلیت شخصی سازی نیز دارد
    • agenda دستورجلسه یا فهرست
    • فعالیت های ۳ روز آینده
    • کارهای برنامه ریزی شده
    • کارهایی که باید انجام دهید
  • دفترچه های یادداشت
  • تنظیمات
navigation menu orgzly app
navigation menu orgzly app

از نکات جالب این منو، امکان تغییر زیرمجموعه جستجو است که شما می توانید با فراگیری روش های تعریف جستجو در orgzly به روشی که دوست دارید کارها را مشاهده کنید.

به عنوان مثال می توانید در کنار بازه ۳ روز فعالیت ها،‌ آن ها را به صورت ۷ روزه یا یکماه یا هر زمان دیگری نیز تعریف کنید. یا بر اساس برچسب هایی که خودتون به هر فعالیت اضافه کرده اید، زیر مجموعه جستجو منویی تعریف کنید .

search orgzly
search pages orgzly app

سخن پایانی

متن باز بودن، در کنار ساده و روان بودن این ابزار و قابلیت دسترسی به آن از طریق emacs, org-mode جذابیت های زیادی به ابزار می دهد .

هرچند که ابزار ویرایش org-mode برای برخی کاربران، کاری همراه با دشواری است اما خود ابزار موبایلی به تنهایی آزادی عمل زیادی را در اختیار شما برای تعریف کار، یادداشت برداری و تعریف زمان و برچسب و … به هر خط از یادداشت های شما می دهد

در وضعیتی که به راحتی شرکت های بزرگ آمریکایی هر زمان که اراده کنند دسترسی ما را به ابزارهای جدید و کار آمد محدود می کنند،‌ استفاده کردن از ابزارهایی که شامل چنین محدودیت هایی نمی شوند بسیار ارزشمند است.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =